loading...

تک آشپز

بازدید : 90
2 مهر 1400 زمان : 8:9

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن گل و گیاه تازه و سرحال، تکثیر گل‌های آپارتمانی می‌باشد. تکثیر به معنای به وجود آوردن یک گیاه کامل از گیاه مادر می‌باشد. تکثیر گل‌های آپارتمانی می‌تواند بسیار ساده و یا بسیار سخت باشد. روش‌های تکثیر گل‌های آپارتمانی بسیار متنوع و زیاد می‌باشند. در اینجا برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم .

در ابتدا بهتر است بدانید افراد به چه منظوری اقدام به تکثیر گل‌های آپارتمانی می‌کنند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. افراد ممکن است بخواهند گیاهان جدید به وجود آورند و آن‌ها را با گیاهان قدیمی عوض کنند. همچنین ممکن است بخواهیم از نمونه گل خود به دیگران هدیه بدهیم.

افراد با آمدن به خانه‌ی شما و دیدن گل‌های زیبای شما به آن‌ها علاقه مند می‌شوند. شما می‌توانید با تکثیر گل‌های آپارتمانی، آن‌ها را به دوستان و اقوام هدیه بدهید .

عوامل بسیار متعددی در تکثیر گل‌های آپارتمانی تاثیر دارد. مهم‌ترین آن‌ها شامل، میزان دمای محیط، نور مستقیم و غیر مستقیم، رطوبت، قندها، تهویه و … می‌باشد. تمام این موارد در سرعت ریشه زدن گیاه تکثیر شده تاثیر بسزایی دارد . که در دوره آموزش پرورش گیاهان آپارتمانی راشا افق ذکر میشود

بازدید : 66
29 شهريور 1400 زمان : 14:29

در پرورش گاو به منظور تولید گوشت گاوعوامل مختلفی موثرند که مهمترین آنها عبارتند از :

۱ـ نوع گاو ـــ گاو های گوشتی ،گاوهای شیری حذفی و گاوهای دوکاره .

۲ـ سن کشتارـــ رشد و نمو گاو و گوساله به مقدار زیادی بستگی به کیفیت ومیزان تغذیه دارد .دامها بر حسب نژاد ،نحوه پرورش و مرحله تولید در سنین مختلفی بشرح زیر پروار شده و به بازار فرستاده می شوند .
الف ــ سن ۳ تا ۵ ماهگی برای گوساله های شیری ( شیر خوار) .
ب ــ سن ۸ تا ۱۲ ماهگی برای گوساله های نر جوانی که بلا فاصله بعد از شیر گرفتن پروار می شوند .
ج ــ سن ۲۴ تا ۳۰ ماهگی برای گوساله هایی که ابتدا خوب تغذیه شده اند و در زمستان از کیفیت تغذیه آنها کاسته شده است .
د ــ سن ۳ تا ۴ سالگی برای گاوهایی که در مراتع تغذیه می شود .
ه ــ دامهای خذفی که به وسیله ماده گاوهای جوانتر جانشین می شوند .

۳ ــ نقش دامپرور ـــ با توجه به مساءل فنی در امر آموزش پرورش گاو و برای گرفتن نتیجه بهتر باید افرادی که به اینکار اشتغال دارند دارای تخصص یا اطلاعات و تجربه کافی باشند .

بازدید : 103
2 شهريور 1400 زمان : 10:0

تعریف غذای طبیعی و اهمیت آن در پرورش ماهی

به کلیه مواد غذایی تولیدی در استخر اعم از مواد گیاهی یا جانوری که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مصرف ماهیان می رسد، غذای طبیعی می گویند.غذای طبیعی که اصطلاحا به آن غذای زنده نیز گفته می شود،در پرورش غذای زنده آبزیان اهمیت بسیار زیادی دارد .

تأمین غذای مناسب و کافی از مهم ترین عوامل مؤثر در پرورش ماهی به شمار می رود.اگر ماهی گرسنه نگه داشته شود و مواد غذایی مورد نیاز آن، به خصوص اسید آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی کافی به آن نرسد، باعث ضعیف شدن ماهی و سپس آلوده شدن آن به انواع بیماری ها و سرانجام باعث کاهش رشد مرگ ومیر خواهد شد .

این مسأله به ویژه در مرحله پرورش لارو یا بچه ماهیان نوزاد که هنوز سیستم گوارشی آنها تکامل نیافته است، اهمیت زیادی دارد.در این مرحله غذاهای طبیعی از جمله روتیفرها، با به همراه داشتن مواد غذایی ضروری برای ماهی بهترین نوع غذا و غذای دستی به تنهایی جوابگوی نیاز غذایی ماهی نمی باشد.ترکیب جیره غذایی باید دارای پروتئین حیوانی باشد.

بازدید : 71
1 شهريور 1400 زمان : 10:0

جلبک به موجودات گیاه مانند آبی می‌گویند. جلبک‌ها گیاه نیستند بلکه از سلسله آغازیان می‌باشند. آنها نزدیک یا داخل آب زندگی می‌کنند و ریشه حقیقی ندارند. علم جلبک‌شناسی را فیکولوژی می‌نامند که از واژه یونانی فیکوز به معنی علف هرز دریایی آمده است. شناسایی جلبک‌ها به‌صورت علمی ظاهراً از اواسط قرن هجدهم شروع شده است .
واژه جلبک نیز از دو بخش درست شده ‌است: جل + بک، بخش نخست به معنی پوشش یا پارچه و بخش دوم به معنی قورباغه، پس معنی واژگانی جلبک، جامه یا پناهگاه قورباغه می‌تواند باشد .
جلبک‌ها ساده‌ترین موجودات واجد کلروفیل هستند. سه تفاوت عمده بین جلبک‌ها و گیاهان عالی وجود دارد: اولاً جلبک‌ها فاقد ریشه، ساقه و برگ‌ هستند، ثانیاً در اطراف اندام‌ها یا ساختارهای زایشی جلبک‌ها یاخته‌های محافظ وجود ندارد، ثالثاً جنین در جلبک‌ها دیده نمی‌شود. جلبک‌ها در طبیعت در محیط‌های گوناگون یافت می‌شوند اما آب، محیطی است که بیشترین جلبک‌ها را در خود جای داده است .
جلبک‌ها گروهی از موجودات هستند که همانند گیاهان از نور خورشید، آب و دی‌ اکسید کربن، مواد مختلفی را می‌سازند و در اصطلاح علمی به آن‌ها فتوتروف می‌گویند. این موجودات برخلاف گیاهان ساختارهای بافتی و تمایز یافته پیشرفته نداشته و از انواع تک سلولی با اندازه چند میکرومتر تا انواع پرسلولی تا اندازه بیش از ۵۰ متر متغیرند .

در دوره آموزش پرورش جلبک اسپیرولینا گام به گام با مراحل مختلف پرورش، تکثیر و نگهداری جلبک اسپیرولینا آشنا شده و در رابطه با مدیریت پرورش، مدیریت بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها و موارد دیگر مطالب بسیار مفید و کاربردی مطرح می‌گردد .

بازدید : 49
دوشنبه 25 مرداد 1400 زمان : 20:21

بادکش درمانی یا حجامت خشک گونه‌ای از روش‌های درمانی در طب‌سنتی و طب‌اسلامی می‌باشد که اثرات شفابخش برای آن قائل هستند. گرچه گفته می‌شود بادکش درمانی برای درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها مفید است، اما شواهد علمی و طبی برای سودمندی آن وجود ندارد .

بادکش درمانی یکی از تکنیک‌های مؤثر در شیوه‌های طبیعی درمانی مانند طب سنتی کشورهای هند، چین و ایران است که درمانگران این مکاتب از آن برای درمان و تسکین بسیاری از دردها و بیماری‌ها استفاده می‌کنند.این شیوه که با مکانیسم‌های مختلفی توسط درمانگران روی بدن انجام می‌شود یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های درمانی است که در زندگی روزمره مردم نیز نقش بزرگی دارد.

امروزه در دوره های آموزش بادکش درمانی تکنیک‌های ساده‌تر و آسان‌تر آن توسط راشا افق به کارآموزان عزیز آموزش داده می شود تا آن‌ها از این تکنیک‌ها به‌طور روزمره برای از بین بردن دردها، اسپاسم‌ها، گرفتگی‌ها و خستگی‌های ناشی از یک روز کاری استفاده کنند.

برای شروع آموزش بادکش درمانی ، نیازمند شناخت اصول کامل از بادکش و کاربردهای آن است. دوره های آموزش بادکش درمانی راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی برگزاری کلاس های آموزش بادکش درمانی با ما تماس بگیرید:

09191450080
09109273358
021-44527961

بازدید : 98
24 مرداد 1400 زمان : 20:18

زعفران چاشنی و رنگ دهنده با ارزشی می باشد که بو و عطر بی نظیری دارد و برای درمان برخی از بیماری ها مفید است. این گیاه در جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و جنوب اروپا می روید اما کشورمان نیز در تولید و پرورش زعفران بسیار سرآمد است .

زعفران، گیاهی چند ساله است که دارای پیازی با غلاف قهوه ای رنگ است. این گیاه ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته کلاله قرمز رنگ می باشد. از کلاله نارنجی رنگ، گل گیاه زعفران برای مصرف استفاده می شود. کلاله زعفران چربی، املاح معدنی و موسیلاژ فراوان دارد. گیاه زعفران توسط غده زیر زمینی بنه ( کورم ) تکثیرمی شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی برگزاری کلاس های آموزش پرورش زعفران با آموزشگاه راشا افق تماس بگیرید:

09191450080
09109273358
021-44527961
www.rashaofogh.ir

بازدید : 181
جمعه 27 فروردين 1400 زمان : 23:00

اصفهان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است که سالانه میزبان سیل عظیم توریست های داخلی و خارجی می باشد. در این بخش از سایت لحظه آخر ما قصد داریم به بررسی آب و هوای اصفهان و همچنین بهترین زمان سفر به اصفهان بپردازیم.

از آن جایی که استان اصفهان در مرکز فلات ایران در دشت هایی به موازات زاینده رود قرار دارد، نواحی کوهستانی و جلگه ای را شامل می شود. مناطق این شهر دارای ارتفاعات متفاوتی از سطح دریا هستند که همین امر اقلیم های متنوع را به وجود آورده است. این استان از کوهستان های زاگرس در غرب به سمت کویر مرکزی در شمال و شرق امتداد یافته است. هر چه از سمت غرب و کوهستان های زاگرس به سمت شرق حرکت می کنیم، دمای هوا افزایش می یابد و بارندگی کاهش پیدا می کند.

برچسب ها هوای اصفهان ,

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 174
  • بازدید کلی : 6984
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی